OVER FREEZING
1985
1985
Professor Malinowski van de Universiteit Luik is niet tevreden van zijn kappersbeurt. Hij vindt dan maar zelf een lotion uit met werkzame bestanddelen. Die hij voortaan meeneemt naar zijn kapper. Niet veel later brengt de professor zijn eigen product op de markt en noemt het Freezing.
Al snel ontstaat er een gamma dat zich onderscheidt op vlak van kwaliteit en dermatologisch geteste onderdelen.
1999
1999
Rudi Beckers neemt het gamma over. Freezing wordt een huismerk van Rubec, een kappersgroothandel die bekend staat om zijn kwalitatieve producten. En ook hoog scoort met zijn aanbod in desinfectie en hygiëne (barbicide), tondeuses en trimmers (Andis) en formules tegen haaruitval (Min New York).
2017
2017
Het Freezing-gamma breidt verder uit. De formules evolueren mee met de nieuwste dermatologische ontwikkelingen. Nog altijd is er nauw contact met de academische wereld. Samen met de KULeuven brengt Rubec een middel op de markt tegen jeuk bij psoriasis.
Dermatologisch getest én positief onthaald door de Psoriasis Liga.
Vandaag
VANDAAG
Freezing-producten worden vandaag exclusief verdeeld in meer dan 2000 kapsalons. Voor kappers. Door kappers. Die kunnen onder andere terecht in de ruime toonzaal in Turnhout: voor producten, oplossingen én … opleidingen in het Rubec-opleidingscentrum. Rubec blijft intussen inzetten op vernieuwing en efficiëntie.
Samen met de academische wereld wordt er continu gezocht naar nieuwe doeltreffende formules.